Damer i mændenes roklub - Krøniken - 2

9. februar 2018 14:38 , af Susanne Bisgaard

For os er det svært at forestille sig, at det var mænd grundlagde LDR. De fleste af klubbens nuværende medlemmer ville slet ikke komme på den tanke, at det skulle være nødvendigt at involvere mænd i det projekt. Heldigvis – måske ikke held men hårdt arbejde - er vi kommet langt på de 86 år, som klubben har bestået.

Da Lyngby Roklub i slutningen af 90’erne startede med at tage damer ind, var det for det meste mændenes koner, der oprettede en dameafdeling. Det gav øget engagement i LR og nok lidt mere hygge, måske blev der gjort lidt mere rent i krogene. I LDR var der dengang rigeligt med medlemmer, så det var ikke noget, der gav anledning til særlige overvejelser. Der var endda nogle, der var medlemmer begge steder.

LR og LDR har samarbejdet om mange ting igennem årene. Bl.a. om at få bådene til og fra Tårbæk, det var en god måde at være sammen med LR’s medlemmer på. De to af bådene blev kørt med trailer, og to blev roet derud, 1 fra os og 1 fra LR. Vi roede helt ud til Strandmøllen, og der er 7 steder bådene skal bæres. LR tog slæbet, det var nogle stærke fyre. Når båden skal igennem en af de røde porte i Dyrehaven, så skal båden på højkant. Vi var mange, der deltog, flere end der var både til, så nogle cyklede. Det var en hel familieudflugt med madkurve.

Vedhæftede filer