roning fra L*R

8. oktober 2018 07:07 , af Inger Barløse

Brugsanvisning’ til Lyngby Roklub.

Lyngby Roklub har tilbudt os mulighed for at ro i deres både mm resten af sæsonen. Det er vi i den grad glade for.

LR har selv relativt store rohold mandag, onsdag og fredag klokken 09:30. De ror også tirsdag og torsdag formiddag, dog ikke med så store hold. Der er også mulighed for at ro lørdag/søndag.

I oktober er der fast aftenroning mandag og onsdag klokken 17:30. Her er vi også velkomne.

Mht. formiddagsroning forsøger vi at indpasse os, så alle får en god oplevelse. For at falde mest muligt ind i LS’småde at gøre tingene på, men vi ror efter eget roreglement.

- Instruktion i adgang til LR tirsdag formiddag. Vi går fra LDR 09:30.
- Vi skal være opmærksomme på bådebroen. Slisken er meget stejl, så måske skal vi være 2 personer om at køre bådvognen og båden i vandet.
- Broen er pga vandstanden meget høj, så pas på at svirvel, ror og skvætbord ikke kommer ind under broen.
- Både skrives ind i LR’s WEB-row. Km og deltager skrives ind i vores egen WEB-row.
- Bådvogne parkeres, så de står mindst muligt i vejen for andre roere mm.
- Vi rengør bådene som vi plejer, så alt efterlades pænt.
- I damernes omklædningsrum står en kasse med vore egne pylrepuder. Husk at lægge på plads igen.
- Styrmandspuder, som er LR’s findes også i damernes omklædningsrum.
- Vi medbringer selv redningsveste som hænges på plads i bådhallen efter brug.
- Omklædningsfaciliteterne i LR’s dameafdeling er diminutive, så klæd om enten i LDR eller hjemmefra. Bad forslås også i LDR. Husk: der er kun 500 meter til LDR.

Roning på standerstrygningsdagen. Her vil LR gerne have deres 2-åres både tilbage, så de selv kan bruge dem til deres årlige kaproningsevent klokken 12:00. Vi må gerne deltage, hvis vi har lyst. Vi må gerne lægge beslag på deres 4-åres – også, hvis vi vil på Furesø.

Outriggerroning aftales med Mette, Inger eller de fra LR som vi allerede ror outrigger med.