Langtursroning

Fremmed vand under kølen er et vigtigt element i motionsroningen i Lyngby Dameroklub

Det er et mål at alle der ønsker det kan deltage i roture udenfor de små søer omkring klubhuset, men det kræver at roernes færdigheder og fysik matcher de udfordringer de søger.

De roere der kan ro 20 km, men mangler erfaring med saltvand og bølger få masser af muligheder for at udbygge deres erfaring på vores ture på Furesøen, Øresund og i Københavns Havn.

For dem der kan ro mindst 25 km i blæst og bølger er der desuden:
• Begynderlangture (2 dage 20-30 km)
• Åbne fællesture med de øvrige Dameroklubber

For dem der kan ro 30–40 km flere dage i træk er der desuden:
• Lange éndagsture, hvor styrke og udholdenhed afprøves og udfordres
  (eks. Amager rundt)
• Weekendture med 2-3 rodage á 30-40 km
• Ferielangtur med 4 rodage á 30-35 km

Turene koordineres af langtursudvalget . De enkelte ture annonceres i kalenderen efterhånden som de praktiske detaljer falder på plads.