Nye retningslinjer for roning og brug af klubhus

13. juni 2020 09:15 , af Marianne Meilstrup

Det er muligt at benytte klublokalerne til sociale arrangementer, så længe der er maks. 50 personer til stede, er tale om stillesiddende aktiviteter (f.eks. fællesspisning) og er 2 m² gulvareal pr. person. Bestyrelsen holder møde på onsdag d. 17. juni og herefter kommer vi med et bud på, under hvilke forhold, vi kan genoptage vores klubarrangementer – ikke mindst onsdagsmiddagene.

Omklædningsrum, bad og toiletter kan benyttes, så længe man rengør alle kontaktflader med håndsprit efter brug. Hold passende afstand ved badning og tag hensyn til hinanden.

Det er ikke længere et krav, at roning foregår i faste hold, men det anbefales at undgå for mange forskellige romakkere. Vedhæftet er de nye rogrupper, som fortsat skal arrangere roning inden for egen gruppe. Vi forventer, at forsamlingsantallet pr. 8. juli bliver hævet fra 50 til 100 og efter denne dato, vil vi så kunne genindføre åben roning.

Indendørstræning kan genoptages, men skal foregå med 4 m² gulvareal pr udøver og 2 meter mellem hvert ergometer/cykel/udøver. Hver roer skal rengøre alle kontaktflader efter sig med håndsprit og respektere 2 meters afstand til andre, der træner.